Načítám...

Když po někom někdo něco chce



Na příkladu Aukra je v současnosti vidět jak někdo nepochopil, že když po někom něco chcete, musíte pro to hlavně něco udělat. Aukro kdysi s velkou slávou zavedlo platební systém PayU. Dávalo to celkem smysl.

Něco jste koupili, zaplatili přes PayU (Aukru) a PayU (Aukro) peníze následně vyplatilo prodávajícímu.
Měli tak pod kontrolou platební tok, měli důkaz, že za transakci bylo skutečně zaplaceno, domnívám se i, že tak měli páky na prodávajícího, kdyby nebylo něco v pořádku (něco jako PayPal, který pokud je problém, a to i v mezinárodním měřítku, tak bez větších problémů prodejci reklamovanou částku strhne z účtu, a vrátí kupujícímu peníze). Lidi breptali, ale postupně si na tento způsob placení zvykli.

Nyní zdá se někomu ruplo v bedně. Onehdá přišel z Aukra email, že v rámci jakéhosi zákona je nutná fyzická identifikace vlastníka PayU účtu. Máte se sebrat, kamsi se dostavit a nechat se identifikovat. Pominu-li, že mi to přijde jako totální zhovadilost (PayPal nic takového nepožaduje; Transfervise – mimochodem asi nejlevnější způsob, jak posílat do zahraničí peníze – nic takového nepožaduje; a mohli bychom pokračovat), tak se celej žhavej budu trmácet někam na druhou stranu Prahy, aby si někdo ofotil moji občanku. Tak nějak se mi zdá, že nějaký manažer zas něco plánoval plánoval, ale jaksi mu unikla ta podstata.

Aukro něco chce. A vy se máte zvednout, někam jezdit a cosi pro to dělat?
Jakou tipujete, že to bude mít úspěšnost? Limitně se blížící nule.
Tím spíš, když vedle PayU stále existuje možnost platit běžným převodem z účtu na účet.

Víte jak docílit, aby ten druhý chtěl udělat právě to, co Vy potřebujete?
Poprvé jsem tuto otázku slyšel na CD Dale Carnegie – Jak získávat přátele a působit na lidi

Je to přesně současná situace Aukra.
Tehdá jsem si lámal s odpovědí hlavu. Až jsem se musel nechat podat.

Jestliže existuje nějaké tajemství úspěchu, pak spočívá ve schopnosti postavit se na místo druhého a vidět všechno jak svýma, tak i jeho očima. Henry Ford

Jediný způsob, dosáhnout toho co chcete, je vzbudit v druhých chuť a potřebu danou věc udělat.
Jiná cesta není.




Napsat komentář



Další články

17. 9. 2018 Jan Hlavatý

Potkávám poměrně dost různých dokumentací. Sem tam dělám i posudky správnosti cizích dokumentací. Takže mám možnost vidět, a srovnávat. Mnohdy bohužel nesrovnatelné. K tomu bývají nejsmutnější poptávky, jestli bych prý „honem nepředělal projekt, protože podle toho původního (paskvilu) odmítá zhotovitel dělat„. Nepředělal, neb tu nejsem od toho, abych zachraňoval cizí průsery. Nicméně z toho všeho […]


Číst více



13. 8. 2018 Jan Hlavatý

Seriál na pokračování, aneb z některých by se člověk opravdu potrhal smíchy … „Karel“ projekční kancelář je v totálním časovém pressu a usilovně poptává subdodavatele, který by ho vytáhnul z bryndy. Plnění potřebuje do 14 dnů. K poptávce ale přiloží své všeobecné obchodní podmínky, plné totálních nesmyslů, jako že splatnost bude po 60 dnech, že […]


Číst více



31. 12. 2017 Jan Hlavatý

Koncem každého roku píšu cosi jako rekapitulaci.I letos. Byť letos to bude o rekapitulaci spíš jen okrajově.V zásadě je ta rekapitulace pokaždé o tom, jak úspěšný rok to byl (opět byl), jaká byla hromada projektů (téměř stejně jako loni), jak byl letos nejlepší obrat (pomyslná laťka zase poskočila výše). Původní záměr těchto rekapitulací byl inspirovat. […]


Číst více



Webdesign © 2018 David Jindra