Načítám...

Anomálie u Českých drah




Tak jsem narazil na jednu anomálii v ceníku Českých drah.

Jelikož se vracívám z Brna ze školy v pátek odpoledne, nechce se mi příliš riskovat tlačenice ve vlaku, protože lidí cestuje do Prahy nemálo, zejména pak studentů. Tak si říkám, že ten příplatek za první třídu nebude zas taková hrůza, aspoň se tam člověk nebude muset mačkat.

Sázím tak v eshopu ČD zpáteční jízdenku Praha – Brno – Praha a trkla mě jedna věc.
Zpáteční jízdenka 2. třídou stojí 380,- (320,- s INkartou 25%) Kč.
Zpáteční jízdenka 1. třídou pak stojí 990,- (743,-) Kč.

Pak ale ČD umožňují taky koupit týdenní příplatek do 1. třídy za 250,- Kč …

… už vidíte to taky? 🙂

Ono je totiž výrazně levnější si koupit normální zpáteční jízdenku do 2. třídy a k tomu si přikoupit ten týdenní příplatek, protože je to celkově o 360,- (173,-) Kč na jedné zpáteční cestě Praha – Brno levnější. Nehledě na to, pokud během toho týdne stihne člověk těch cest více. Mimochodem existuje i jedna anomálie v rezervačním systému LEO Expressu, na kterou jsme narazili náhodou díky aroganci jejích zákaznické linky. To pak můžete v určitých případech cestovat LEO Expressem za polovic …

Sedím si tak při psaní tohodle příspěvku poprvé v Pendolinu (to mi to trvalo).
Čekal jsem od toho teda výrazně víc. Čekal jsem tiché ševelení ve 160 km/h. Nejlepší vlak, jakým jsem kdy jel, byl už v roce 2000 Super City z Frankfurtu do Drážďan. Koberce na zemi, stěny obložené dřevem, čisťounko, spousta prostoru, naprosto nehlučné. Luxus. Pak nastoupíte do Pendolina, musíte sklonit hlavu, abyste se do něj na výšku vůbec vlezli, sedačku si ani nesklopíte, o (ne)místě na nohy nemá ani smysl se rozepisovat. Po cestě se to pořád kolíbe, drncá a hučí. Povinná místenka, za kterou ale musíte připlácet, je taky výmysl nějakého chorého mozku. Ještě že mi zpátky jede Regio Jet s jeho Business class (ten považuji na českých kolejích za to nej).

Jinak na dráze Praha – Brno chybí Českým drahám konkurence jako sůl. Aspoň že sem tam jezdí ty nové EC Praha – Vídeň. Nedej bože, když ale (a to já bohužel nejčastěji) narazíte na vlak z/do Budapešti – staré, smradlavé, ušmudlané vagony, občas k zblití.
Při posledním návratu z Brna navíc se sekyrou 110 minut.




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

11 − four =



Další články

5. 11. 2022 Jan Hlavatý

Ano. Chápu, že v současném neřízeném boomu fotovoltaik se to švihá hlava nehlava (aneb jak hezky řekl kolega „každej, kdo doteď prodával roušky a covid testy, dělá najednou fotovoltaiky„). Nicméně ono se dá vydedukovat pár zásad, kterých když se bude projektant držet, tak jdou fotovoltaické (PV) systémy navrhovat poměrně bezpečné. Bohužel často pravý opak toho, co je […]


Číst více



7. 10. 2022 Jan Hlavatý

V současném boomu projektů fotovoltaik se neustále naráží na to, že pomalu na každé stavbě jsou jiné požadavky PBŘ. Někde nemusí být odstupy panelů na střechách od světlíků, někde být odstupy musí, někde stačí metr, někde se požadují nejméně 2 metry, někde klidně i více. Z pohledu projektanta elektro každému poptávajícímu kladu na srdce, aby před zahájením […]


Číst více



11. 9. 2022 Jan Hlavatý

Po letní tvůrčí pauze se rozbíhá příprava nových přednášek. Pobaveně jsem si u toho vzpomněl, jak když začal Covid, a veškeré přednášení se přesunulo do online prostředí, tak se začaly ozývat rozhořčené hlasy, jaktože mnohé přednášky nejsou zadarmo? Ta a ta firma dělá přednášky zdarma, tak proč chtějí jiní za přednášky peníze? Taková nehoráznost! Socialismus! Všechno má být […]


Číst více



Webdesign © 2018 David Jindra