Načítám...

Anomálie u Českých drah



Tak jsem narazil na jednu anomálii v ceníku Českých drah.

Jelikož se vracívám z Brna ze školy v pátek odpoledne, nechce se mi příliš riskovat tlačenice ve vlaku, protože lidí cestuje do Prahy nemálo, zejména pak studentů. Tak si říkám, že ten příplatek za první třídu nebude zas taková hrůza, aspoň se tam člověk nebude muset mačkat.

Sázím tak v eshopu ČD zpáteční jízdenku Praha – Brno – Praha a trkla mě jedna věc.
Zpáteční jízdenka 2. třídou stojí 380,- (320,- s INkartou 25%) Kč.
Zpáteční jízdenka 1. třídou pak stojí 990,- (743,-) Kč.

Pak ale ČD umožňují taky koupit týdenní příplatek do 1. třídy za 250,- Kč …

… už vidíte to taky? 🙂

Ono je totiž výrazně levnější si koupit normální zpáteční jízdenku do 2. třídy a k tomu si přikoupit ten týdenní příplatek, protože je to celkově o 360,- (173,-) Kč na jedné zpáteční cestě Praha – Brno levnější. Nehledě na to, pokud během toho týdne stihne člověk těch cest více. Mimochodem existuje i jedna anomálie v rezervačním systému LEO Expressu, na kterou jsme narazili náhodou díky aroganci jejích zákaznické linky. To pak můžete v určitých případech cestovat LEO Expressem za polovic …

Sedím si tak při psaní tohodle příspěvku poprvé v Pendolinu (to mi to trvalo).
Čekal jsem od toho teda výrazně víc. Čekal jsem tiché ševelení ve 160 km/h. Nejlepší vlak, jakým jsem kdy jel, byl už v roce 2000 Super City z Frankfurtu do Drážďan. Koberce na zemi, stěny obložené dřevem, čisťounko, spousta prostoru, naprosto nehlučné. Luxus. Pak nastoupíte do Pendolina, musíte sklonit hlavu, abyste se do něj na výšku vůbec vlezli, sedačku si ani nesklopíte, o (ne)místě na nohy nemá ani smysl se rozepisovat. Po cestě se to pořád kolíbe, drncá a hučí. Povinná místenka, za kterou ale musíte připlácet, je taky výmysl nějakého chorého mozku. Ještě že mi zpátky jede Regio Jet s jeho Business class (ten považuji na českých kolejích za to nej).

Jinak na dráze Praha – Brno chybí Českým drahám konkurence jako sůl. Aspoň že sem tam jezdí ty nové EC Praha – Vídeň. Nedej bože, když ale (a to já bohužel nejčastěji) narazíte na vlak z/do Budapešti – staré, smradlavé, ušmudlané vagony, občas k zblití.
Při posledním návratu z Brna navíc se sekyrou 110 minut.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

1 × one =



Další články

6. 4. 2020 Jan Hlavatý

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) připravuje, a během posledních pár let vehementně tlačí nový stavební zákon. Koukám na to prostřednictvím návhů k připomínkování, které průběžně chodí přes ČKAIT. Dnes přišla další verze. Úkol zní jasně, je potřeba zrychlit povolování staveb. Úřednictvo z MMR na základě toho od počátku tlačí jasnou vizi, že všechno maximálně osekáme, […]


Číst více



10. 3. 2020 Jan Hlavatý

Projektant odpovídá! Na revizi se musí podepsat projektant! Za vše zcela jednoznačně odpovídá projektant! Takovými výkřiky se praxe jen hemží. Ale první otázka, která mě u toho vždycky napadne je … který projektant? Ten, který dělal dokumentaci k územnímu řízení? Nebo ten, který dělal dokumentaci ke stavebnímu povolení? Či ten, který dělal zadávací dokumentaci veřejné […]


Číst více



19. 2. 2020 Jan Hlavatý

Koukám, že jsem už rok a půl nenapsal nic o cenách. Pojďme to napravit. Opakovaně se v posledních příspěvcích vracím k tomu, že při projektování používám procesy a měření času. Vracím se k tomu pořád proto, že to dává velmi zajímavé výsledky. A nyní bych chtěl ukázat další z nich.   Ve svém prvním příspěvku […]


Číst více



Webdesign © 2018 David Jindra