16. 10. 2014
Tak jsem narazil na jednu anomálii v ceníku Českých drah.
Jelikož se vracívám z Brna ze školy v pátek odpoledne, nechce se mi příliš riskovat tlačenice ve vlaku, protože lidí cestuje do Prahy nemálo, zejména pak studentů. Tak si říkám, že ten příplatek za první třídu nebude zas taková hrůza, aspoň se tam člověk nebude muset mačkat.
Sázím tak v eshopu ČD zpáteční jízdenku Praha – Brno – Praha a trkla mě jedna věc.
Zpáteční jízdenka 2. třídou stojí 380,- (320,- s INkartou 25%) Kč.
Zpáteční jízdenka 1. třídou pak stojí 990,- (743,-) Kč.
Pak ale ČD umožňují taky koupit týdenní příplatek do 1. třídy za 250,- Kč …
… už vidíte to taky? 🙂
Ono je totiž výrazně levnější si koupit normální zpáteční jízdenku do 2. třídy a k tomu si přikoupit ten týdenní příplatek, protože je to celkově o 360,- (173,-) Kč na jedné zpáteční cestě Praha – Brno levnější. Nehledě na to, pokud během toho týdne stihne člověk těch cest více. Mimochodem existuje i jedna anomálie v rezervačním systému LEO Expressu, na kterou jsme narazili náhodou díky aroganci jejích zákaznické linky. To pak můžete v určitých případech cestovat LEO Expressem za polovic …
Sedím si tak při psaní tohodle příspěvku poprvé v Pendolinu (to mi to trvalo).
Čekal jsem od toho teda výrazně víc. Čekal jsem tiché ševelení ve 160 km/h. Nejlepší vlak, jakým jsem kdy jel, byl už v roce 2000 Super City z Frankfurtu do Drážďan. Koberce na zemi, stěny obložené dřevem, čisťounko, spousta prostoru, naprosto nehlučné. Luxus. Pak nastoupíte do Pendolina, musíte sklonit hlavu, abyste se do něj na výšku vůbec vlezli, sedačku si ani nesklopíte, o (ne)místě na nohy nemá ani smysl se rozepisovat. Po cestě se to pořád kolíbe, drncá a hučí. Povinná místenka, za kterou ale musíte připlácet, je taky výmysl nějakého chorého mozku. Ještě že mi zpátky jede Regio Jet s jeho Business class (ten považuji na českých kolejích za to nej).
Jinak na dráze Praha – Brno chybí Českým drahám konkurence jako sůl. Aspoň že sem tam jezdí ty nové EC Praha – Vídeň. Nedej bože, když ale (a to já bohužel nejčastěji) narazíte na vlak z/do Budapešti – staré, smradlavé, ušmudlané vagony, občas k zblití.
Při posledním návratu z Brna navíc se sekyrou 110 minut.
2. 10. 2024 Jan Hlavatý
Dostal jsem poměrně zajímavý dotaz, zdali se musí po vypnutí fotovoltaické elektrárny do 10 kW na rodinném domě odpojit i její DC část od střídače? A jelikož mě odpověď hned nenapadla, říkám si, že by to mohl být zase nějaký příspěvek na blog. Třeba rozproudí diskusi. Vyhláška do 50 kW Veleslavná vyhláška č. 114/2023 Sb. pro PV systémy do 50 kW […]
13. 6. 2024 Jan Hlavatý
Zajímalo by Vás, jak vzniká legislativa? Ve zkratce tak, jak všechno ostatní; v neskutečném bordelu. Ve druhé polovině roku 2021 jsem byl osloven, jestli bych se nezúčastnil přípravy návrhu nové vyhlášky o technických požadavcích na stavby. No jasně, bude mi ctí! To jsem tehdy ještě ale popravdě netušil, co mě čeká. V únoru 2022 jsme pak vypustili […]
29. 5. 2024 Jan Hlavatý
Je venku. A je to strašnej paskvil. Což bylo vidět už v rámci připomínkování návrhu. Co se povedlo Začněme tím, co bych viděl za přínosné; zabere nám to na úvod méně času. Všechno se týká dokumentace pro provádění stavby; v dokumentaci pro povolení nějak nic přínosného nenacházím: D.1.2.1 písm. w): jsou požadovány seznamy kabelů D.1.2.1 písm. ad): má […]
Webdesign © 2018 David Jindra
Napsat komentář