25. 4. 2015
Veřejnoprávní projednávání.
Možná to znáte. Pakárna na n-tou.
Něco navrhnete a pak se úřednictvo laskavě vyjadřuje, zda jim to takto bude vyhovovat.
A nutno říci, že mnohdy nad jejich závěry zůstává rozum stát.
Jako tuhle. Děláme jakousi novostavbu. Čtyři patra, investor si přeje vlastní trafostanici, ze které bude v budoucnu napájet celý svůj areál. Víme že v řešeném objektu bude nějaké zálohování, ale zatím vůbec netušíme co se bude zálohovat, a tím pádem ani netušíme jak velký bude agregát.
Jako první přiletělo zamítavé stanovisko PRE.
Prej že nemáme v objektu dostatečně velký prostor pro VN rozvodnu (to poznali z čeho, když nedostali výkresy vnitřku?), a že prej jakej bude v budoucnu druhý transformátor (jak to máme tušit?).
Pomineme-li fakt, že jsme v DUR, a že se tedy řeší pouze hmotově jak bude objekt velký a jak bude zhruba vypadat, aniž by se nějak detailně řešilo uspořádání vnitřních místností (se kterými lze a zcela jistě se ještě bude v dalších stupních hýbat, že), pak nechápu ani jejich logiku vyjadřování.
Proč tam někdo nepoužije mozek, a nevydají vyjádření v nějakém takovémto duchu?
S předloženými podklady souhlasíme za podmínky, že v dalším stupni bude vyřešen dostatečný prostor pro náš VN rozváděč (půdorysné rozměry tolik a tolik), atd. Takto zapracované požadavky předložte k odsouhlasení v dalším stupni.
Prosté, jednoduché, rychlé. Na rozdíl od současného stavu, který je jakýmsi střílením do tmy. Nevíte přesně jaké mají požadavky, ale máte to podle nich navrhnout. A když se netrefíte, tak Vám to zamítnou.
Perlička druhá jej ještě lepší.
Přiletělo zamítavé stanovisko z odboru životního prostředí.
Prej že z dokumentace (stále jsme v tom DUR) nevyplývá, jaký bude osazen dieselagregát (??) a jaký bude mít tepelný výkon. Jak u blbečků na dvorečku. Jak máme asi tak vědět, jaký bude osazen dieselagregát, když jde o veřejnou zakázku, tudíž není znám zhotovitel, není ani známo co dodá, navíc ani ještě netušíme co máme vlastně zálohovat, neb se vnitřky objektu nezačaly ještě ani řešit?
Tak navrhuji ať to otočíme, a do dokumentace napíšeme:
Na střeše objektu bude osazen dieselagregát o maximálním tepelném výkonu méně než 300 kW, čemuž odpovídá limitní spotřeba …
3. 2. 2025 Jan Hlavatý
BIM je mrtvý. Je to slepá cesta. Že to je slepá cesta v plné nahotě ukázala AI. Strašně krásně to popsal na LinkedIn Otakar Hobza. Zcela s ním souhlasím. BIM (minimálně do oboru elektro) dodnes nepřinesl nic, co by mělo práci ulehčit či usnadnit: software je stále nesmyslně drahý, a z hlediska potřebných funkcionalit prakticky nic neumí (např. neumí ani splnit […]
8. 1. 2025 Jan Hlavatý
Tak se nám to povolování staveb zjednodušilo. Nebo ne? Teorie Vyhláška o dokumentaci staveb oholila dokumentaci pro povolení prakticky na úroveň předchozího územního řízení, takže obsahově v ní za profese prakticky téměř nic není vyžadováno. Zjednoduší se dokumentace, takže se tím zjednoduší celý proces povolování. Ta nádherná myšlenka, že se dokumentace nahraje do portálu stavebníka, stavební […]
Webdesign © 2018 David Jindra
Napsat komentář