Načítám...

Proč nemám rád projednávání



Veřejnoprávní projednávání.
Možná to znáte. Pakárna na n-tou.
Něco navrhnete a pak se úřednictvo laskavě vyjadřuje, zda jim to takto bude vyhovovat.
A nutno říci, že mnohdy nad jejich závěry zůstává rozum stát.

Jako tuhle. Děláme jakousi novostavbu. Čtyři patra, investor si přeje vlastní trafostanici, ze které bude v budoucnu napájet celý svůj areál. Víme že v řešeném objektu bude nějaké zálohování, ale zatím vůbec netušíme co se bude zálohovat, a tím pádem ani netušíme jak velký bude agregát.

Jsme v DUR. Máme tedy řešit poměry v území.
Inu, měli bychom, kdyby nebylo úřednictva.

Jako první přiletělo zamítavé stanovisko PRE.
Prej že nemáme v objektu dostatečně velký prostor pro VN rozvodnu (to poznali z čeho, když nedostali výkresy vnitřku?), a že prej jakej bude v budoucnu druhý transformátor (jak to máme tušit?).
Pomineme-li fakt, že jsme v DUR, a že se tedy řeší pouze hmotově jak bude objekt velký a jak bude zhruba vypadat, aniž by se nějak detailně řešilo uspořádání vnitřních místností (se kterými lze a zcela jistě se ještě bude v dalších stupních hýbat, že), pak nechápu ani jejich logiku vyjadřování.
Proč tam někdo nepoužije mozek, a nevydají vyjádření v nějakém takovémto duchu?

S předloženými podklady souhlasíme za podmínky, že v dalším stupni bude vyřešen dostatečný prostor pro náš VN rozváděč (půdorysné rozměry tolik a tolik), atd. Takto zapracované požadavky předložte k odsouhlasení v dalším stupni.

Prosté, jednoduché, rychlé. Na rozdíl od současného stavu, který je jakýmsi střílením do tmy. Nevíte přesně jaké mají požadavky, ale máte to podle nich navrhnout. A když se netrefíte, tak Vám to zamítnou.

Místo toho, aby Vás nasměrovali …

Perlička druhá jej ještě lepší.
Přiletělo zamítavé stanovisko z odboru životního prostředí.
Prej že z dokumentace (stále jsme v tom DUR) nevyplývá, jaký bude osazen dieselagregát (??) a jaký bude mít tepelný výkon. Jak u blbečků na dvorečku. Jak máme asi tak vědět, jaký bude osazen dieselagregát, když jde o veřejnou zakázku, tudíž není znám zhotovitel, není ani známo co dodá, navíc ani ještě netušíme co máme vlastně zálohovat, neb se vnitřky objektu nezačaly ještě ani řešit?

Tento “proklatý” požadavek vyplývá ze zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší. Podle přílohy č. 2 tohoto zákona je při tepelném (!) výkonu spalovacích jednotek nad 300 kW vyžadována rozptylová studie.
Jenže jsme v DUR a tohle by se mělo řešit spíš až někdy v DSP.

Tak navrhuji ať to otočíme, a do dokumentace napíšeme:

Na střeše objektu bude osazen dieselagregát o maximálním tepelném výkonu méně než 300 kW, čemuž odpovídá limitní spotřeba …

Teď už zbývá pouze vyřešit, co že je to ten tepelný výkon do 300 kW?
Pokud jste takový pojem ještě neslyšeli, tak si jej nepleťte s výkonem samotného dieselagregátu.
Tepelný výkon se počítá ze tří složek: ze spotřeby paliva, z hustoty paliva a z výhřevnosti paliva. Tady je k dispozici návod, podle kterého spočítáte, že 300 kW tepelného výkonu odpovídá spotřeba nafty do 29,986 litrů za hodinu. Takže pak už jen stačí najít dieselagregát, který má spotřebu menší jak 29,9 l/hod a máte vyhráno – nemusíte zajišťovat rozptylovou studii.
Této spotřebě odpovídají podle několika katalogů z webu dieselagregáty o výkonu cca do 130 kW …



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

19 − ten =



Další články

10. 3. 2020 Jan Hlavatý

Projektant odpovídá! Na revizi se musí podepsat projektant! Za vše zcela jednoznačně odpovídá projektant! Takovými výkřiky se praxe jen hemží. Ale první otázka, která mě u toho vždycky napadne je … který projektant? Ten, který dělal dokumentaci k územnímu řízení? Nebo ten, který dělal dokumentaci ke stavebnímu povolení? Či ten, který dělal zadávací dokumentaci veřejné […]


Číst více



19. 2. 2020 Jan Hlavatý

Koukám, že jsem už rok a půl nenapsal nic o cenách. Pojďme to napravit. Opakovaně se v posledních příspěvcích vracím k tomu, že při projektování používám procesy a měření času. Vracím se k tomu pořád proto, že to dává velmi zajímavé výsledky. A nyní bych chtěl ukázat další z nich.   Ve svém prvním příspěvku […]


Číst více



2. 2. 2020 Jan Hlavatý

Elektromobilita hýbe současným světem, o tom žádná. Nicméně začne pomalu hýbat i světem projekčním. To proto, že začne být projektování nabíjecích stanic, či přípravy pro ně, povinné. Všechny stavby, u kterých bude podáno stavební povolení po 21. 3. 2021, budou mít totiž stanoveny minimální povinné požadavky z hlediska elektromobility. Měkčí požadavky jsou na neobytné budovy: […]


Číst více



Webdesign © 2018 David Jindra